det handlar om fotografier och en festlig fröken

torsdag 28 januari 2010

london ar sa svart, inte ar sverige lattare.


"Jag har ingen känsla för tajming, jag saknar helt elegans. Jag går bara rakt in och trampar på allt som är ömtåligt, fast inte utan genans. Jag hatar att jag är sån här, du vet. Eller gör du? Det enda jag får från dig nu för tiden är vykort från olika amerikanska städer, bilder från fotoautomater på ditt absolut symmetriska ansikte. Den där skoningslösa lusten att slå sönder det med en hammare vaknar till liv någonstans djupt inuti mig. Jag klarar inte av när saker som är helt trasiga ser så vilseledande perfekta ut, det är inte naturligt.
Men jag önskar ändå att jag aldrig hade slutat vänta på din metamorfos, jag önskar att jag aldrig hade gett upp på dig. Då hade jag kanske haft handen innanför dina byxor nu och min tunga i din hånfulla mun, knullat mig igenom ännu en sömnlös natt. Livet var trots allt aldrig mer verkligt än när jag låg förnedrad på golvet under dig."

__Johanna Ljungquist

vackraste texten tillsammans med vackraste bilden. feeling.
bild: http://linusrichard.com

1 kommentar: