det handlar om fotografier och en festlig fröken

söndag 25 oktober 2009


det värmer och sticker i hjärtat samtidigt.
i det kapitulerande itu delade hjärtat.

idag är jag tom. bakfyll. lycklig över att få hänga med familjen och laga stark tofu och varma rotfrukter som blir krispiga i ugnen.
jag dansade mig svettig igår till massa 90 tals musik, drack engelsk cider, saknade london enormt, glädjes över att hänga med fina människor som fortfarande som tur är kära vänner, lurade människor att jag var engelsk med en alldeles för grovt pålagd engelsk accent som lät bra i mina berusade öron.
allt jag gör är jag tudelad i kanske som en liten trasig pepparkaka.
jag drack glögg med mandlar och russin i igår!
det är tur att jag har ett extraliv i en betydligt större stad en bit bort.'
jag ska skriva allt om livet i londy men nu är jag torr i munn och har en klen röst,
efter att berättat allt för alla många gånger om. och orden verkar inte vilja droppa ut genom fingertopparna och på tangenterna.
if you were there beware.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar