det handlar om fotografier och en festlig fröken

tisdag 23 december 2008

Ensam optimist


okej people. jag tänkte ju då såhär när jag kom hem,
alla mina kompisar har glömt bort mig.
fanimej som prioriterat bort kompisar för en nedrans pojkvän.
fanimej som har blivit ett sånt självupptaget svin.
men sen upptäckte jag att jag faktiskt har en del kompisar utanför den isolerade ön.
hallelujamoment
efter ett desperado psykbryt hälsning hos mr.kex, en te&scones plus för många ciggaretter kväll hos pidiz, kvällsmys och promenix med deg och kexen, samtal ifrån min personliga lokal kändis polare pj, catch-up fika med milli och stora planer på fest med carro på juldagen tillsammans med pidiz och ewe
- så känns singellivet rätt värt.

andra plus att inte ha en egen hamster(okej! pojkvän):
$-sova själv,ingen som tacklar en i sömnen eller snarkar i ens öra
$-inga trista artighets fikor eller släktmiddagar
$-massor med sticktid!
$-massa tid att laga vegansk julmat
$-man kan hänga med kompisar utan dåligt samvete
$-slippa se men inte röra
(nåväl,inte för att jag tidigare fullt levt efter den filosofin)

dock finns det ett fett minus som gör allting ganska ovärt,
jag har blitt utan bästa kompis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar